Audi
14. 9. 2007
AUDI R8
Další velkou ránu profinaftovým štváčům brzy zasadí inngolstadtská automobilka. Do svého výkonného sportovního kupé R8, které zazářilo na pařížském autosalonu, totiž už brzy zamontuje diesel. A ne ledajaký - šestilitr V12 TDI, který se nad Seinou blýskl pod kapotou SUV Q7, byl shledán konstruktéry dostatečně atraktivním i pro nízký sporťák. Tato kombinace, jíž otevřelo cestu revoluční vítězství vznětového speciálu ve dvacetičtyřhodinovce Le Mans, už se intenzivně zkouší, zatím pod kapotou technicky spřízněného Lamborghini Gallardo; ostatně není vyloučeno, že šokujících zpráv se brzy dočkáme i ze Svaté Agáty Boloňské...
Vznětový dvanáctiválec 5934 cm3 s rozevřením válců 60° používá vysokotlaké přímé vstřikování common rail s piezovstřikovači a pracovním tlakem až 2000 bar je řízen dvěma ECU a přeplňován dvěma paralelními turbodmychadly s celkovým přetlakem až 2,5 bar. Pro model Q7 tento agregát vyvíjí výborných 367 kW a 1000 Nm, v daleko rychlejším R8 bude pravděpodobně naladěn ještě na vyšší výkon. Plnit Euro V se bude zřejmě i bez částicového filtru, což nejlépe svědčí o konstrukční úrovni. Zpěvu vysokootáčkového motoru a střílení do výfuku se nedočkáme, odměnou ovšem budou zdrcující akcelerační schopnosti.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář